GDDKiA złożyła wniosek o decyzję ZRID dot. drogi S10 Witankowo-Piła Północ
Trasa o długości około 13 km połączy koniec obwodnicy Wałcza z węzłem Piła Północ na przecięciu z drogą ekspresową S11. Ominie Nową i Starą Łubiankę, przebiegnie przez tereny leśne oraz w rejonie zbiorników Koszyckiego i Zalew.
Alina Cieślak z poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała w poniedziałek, że umowę na realizację tego odcinka trasy S10 podpisano z firmą Budimex 4 lipca 2024 r. Wartość kontraktu to ponad 721 mln zł.
„Przy sprawnym przebiegu procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w II kwartale 2028 r. Łączny czas na wykonanie tego zadania to 22 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych (16 grudnia – 15 marca)” – zaznaczyła Cieślak.
W ramach planowanych prac powstaną m.in. węzeł Stara Łubianka, węzeł Piła Północ – z pełnym układem drogowym, sześć wiaduktów oraz cztery estakady, dwa przejścia dla zwierząt (górne i dolne), a także para MOP-ów - z rezerwą pod stację paliw i restaurację.
Cieślak wskazała, że droga ekspresowa S10, licząca około 410 km, będzie kluczowym połączeniem między Szczecinem a aglomeracją warszawską przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń.
„Projekt realizowany jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033 r.) i stworzy alternatywny szlak transportowy dla autostrady A2, poprawiając dostępność komunikacyjną Pomorza Zachodniego, północnej Wielkopolski, a także Kujaw i Mazowsza” – podkreśliła Cieślak. (PAP)
ajw/ pad/
