GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji ZRID dla drogi S11 Oborniki - Poznań
Jak poinformowała w poniedziałek Alina Cieślak z poznańskiego oddziału GDDKiA, uzyskanie decyzji ZRID pozwoli na przekazanie wykonawcy placu budowy i rozpoczęcie robót budowalnych na ponad 22-kilometrowym odcinku S11. Cieślak przypomniała, że umowę na realizację inwestycji podpisano 4 lipca 2024 roku, a wykonawcą tego zadania jest Grupa Mirbud.
„Wartość umowy to ponad 853 mln zł. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w II kwartale 2028 r.” – zaznaczyła Cieślak.
Dodała, że droga ekspresowa będzie przebiegać po wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, Kowanowo, Oborniki, Ocieszyn i Świerkówki oraz po stronie zachodniej miejscowości Łukowo, Gołaszyn i Chludowo. Ominie tereny Natura 2000 znajdujące się w okolicy rzeki Warty.
„Na wysokości Obornik zbudujemy nowy most, który zapewni bezpieczną przeprawę przez Wartę w ciągu S11. Odcinek włączy się do istniejącego już węzła Poznań Północ i zachodniej obwodnicy Poznania” – wskazała.
Cieślak przypomniała, że droga Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik stanowi fragment drogi ekspresowej S11 Kołobrzeg – Poznań, jak również element ważnego w skali kraju połączenia drogowego, w tym o znaczeniu obronnym. Zapewnia dojazd z Poznania na środkowe wybrzeże Bałtyku i jednocześnie dogodny dojazd do Szczecina.
W lutym tego roku GDDKiA złożyła do wojewody wielkopolskiej wniosek o wydanie ZRID dla budowy drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11. Wykonawcą jest Grupa Mirbud. Inwestycja, o wartości ponad 69 mln zł, realizowana jest w latach 2024-2027 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.
„Trwają prace przygotowawcze dla budowy pozostałej części trasy S11 w woj. wielkopolskim. Obejmują one w sumie ponad 220 km i podzielone są na pięć odcinków: Szczecinek – Piła o długości około 59 km, Piła – Ujście o długości około 20 km, Ujście – Oborniki o długości około 43 km, Kórnik – Jarocin o długości około 43 km, Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km” – wskazała Cieślak.
Poinformowała także, że dla trasy ze Szczecinka do Piły Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje odwołania od decyzji środowiskowej (DŚU). Z kolei dla odcinków Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU. (PAP)
ajw/ malk/
