Agencja wskazała, że koncern samochodowy nie podał przyczyny tej decyzji. Nie przedstawił także ewentualnych planów dotyczących produkcji samochodów chińskiej marki w innych europejskich krajach.
"Chociaż firma pozostaje w pełni zaangażowana w wprowadzenie na rynek pojazdów Leapmotor w Europie, w tym momencie rozważa różne opcje produkcji" – wskazał Stellantis w oświadczeniu cytowanym przez Reuters.
Produkcję T03 w tyskiej fabryce rozpoczęto w 2024 r. To kompaktowy samochód elektryczny, którego zasięg deklarowany przez producenta wynosi w cyklu mieszanym 265 km, a w cyklu miejskim 395 km.
Reuters przypomniał, że 2024 r. zrezygnowano z planu produkcji innego modelu marki Leapmotor w Tychach – B10. Decyzja zapadła po tym, jak chiński rząd nakazał producentom samochodów wstrzymanie dużych inwestycji w Europie.
Stellantis, który produkuje samochody takich marek jak Opel, Citroen, Peugeot i Jeep, posiada 21 proc. udziałów w Leapmotor i 51 proc. udziałów Leapmotor International, które zajmuje się wprowadzaniem samochodów chińskiej marki na zagraniczne rynki.
Fabryka Stellantis w Tychach ma długą tradycję, sięgającą 1971 r. Wówczas powstała Fabryka Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej, bliźniacza do utworzonej kilka lat później fabryki w Tychach, przekształconej następnie w Fiat Auto Poland i FCA Poland. Na początku 2025 r. w tyskiej fabryce świętowano wyprodukowanie 13 mln samochodów od początku jej funkcjonowania. W 2024 r. wyprodukowano w niej ponad 224 tys. samochodów. (PAP)
pato/ mmu/
