Cytowany w komunikacie zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski wskazał, że w tym roku na naprawę torowisk samorząd przeznaczy ponad 25 mln zł. Dodał, że w ciągu ostatnich 10 lat na poprawę infrastruktury torowo-sieciowej miasto wydało ponad 250 mln zł. "To kwota tylko na remonty, nieuwzględniająca nowych inwestycji. Razem z nimi przeznaczyliśmy już ponad 1,5 mld zł" - zaznaczył Wiśniewski.
Samorządowiec zapewnił, że większość tegorocznych napraw jest "ściśle skoordynowana z dużymi remontami podnoszącymi standard transportu", czyli np. planowaną przebudową mostu Chrobrego, czy budową nowej trasy wzdłuż ul. Ratajczaka. "Nie możemy pozwolić, by w czasie tych ważnych inwestycji doszło do poważnej awarii, uniemożliwiającej kursowanie tramwajów" - podkreślił samorządowiec.
Magistrat przypomniał, że pierwsze tegoroczne prace już trwają - chodzi o remont na tzw. trasie piątkowskiej, gdzie m.in. wymieniane są szyny i podkłady. Ruch tramwajowy na tym odcinku sieci zostanie przywrócony w pierwszej połowie kwietnia.
Według zapowiedzi, by zminimalizować niedogodności dla mieszkańców, większość remontów zostanie przeprowadzona latem. Wśród planowanych prac magistrat wymienił m.in. naprawę węzła AWF oraz fragmentu trasy kórnickiej, od mostu św. Rocha do Piotrowa, a także punktowe naprawy torowiska na ulicy Górna Wilda, czy remont w obrębie węzła Bałtyk - na skrzyżowaniu ulic Roosevelta i Bukowskiej.(PAP)
szk/ mark/
