Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań
fot. nadesłane
Wiosna w Poznaniu rozpoczęła się w tym roku nieco szybciej – Targami Mody Poznań, które odbyły się w dniach 19-20.02.2020. Na stoiskach słychać było rozgorzałe dyskusje i negocjacje, a przepiękne kolekcje na nadchodzące sezony: wiosna-lato 2020 i jesień-zima 2020-2021 zrobiły ogromne wrażenie na zwiedzających. Dwa dni Targów Mody Poznań minęły w atmosferze wielu merytorycznych spotkań, ciekawych dyskusji oraz biznesowych ustaleń.
REKLAMA
Branża mody zmienia się niezwykle dynamicznie, a mimo to, wciąż przyciąga rzeszę stałych i nowych fanów. Na Targach Mody Poznań ponownie zgromadzili się najwięksi producenci i projektanci z Polski oraz takich krajów, jak Austria, Bangladesz, Dania, Hiszpania, Indie, Niemcy, Portugalia, Ukraina oraz Włochy. Wśród zwiedzających pojawiła się również liczna grupa reprezentantów programu Hosted Buyers z Rosji, Kazachstanu, Mołdawii, Białorusi oraz Ukrainy. Wielu z nich udało się znaleźć ciekawe kolekcje, które w najbliższym czasie trafią na rynek ich rodzimych krajów.
Kongres Fachowców
19. lutego odbył się już po raz trzeci Kongres Fachowców, który ponownie poprowadziła Paulina Smaszcz-Kurzajewska. Wśród prelegentów znaleźli się Adam Leja – kolekcjoner sztuki, Ania Kuczyńska – projektantka mody, opowiadająca o antykonsumpcjonizmie, Irina Nechaeva – organizatorka Fashion Weeku w Kazachstanie oraz przedstawiciele takich firmy i organizacji, jak Domodi.pl – prelekcja na temat słowa pisanego i contentu, Bohema Clothing – ekologiczne buty ze skóry ananasa, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu – zawód projektanta i analiza przesłanek modowych, Allegro – promowanie brandu na portalu oraz WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr – prawne aspekty lokowania produktów przez influencerów, a także Konrad Ziaja z Cinematic VR o nowoczesnych technologiach w przemyśle modowym.
Wszyscy uczestnicy Targów Mody Poznań mogli również wziąć udział w dwóch seminariach Anny Bombały z firmy Moda Consulting, która opowiadała o tym, jak liczyć koszty w przedsiębiorstwie modowym. Zaproponowana przez Panią Annę tematyka, jest odzwierciedleniem zgłaszanych przez polskich producentów potrzeb.
Gala Mody i pokazy handlowe
Pierwszego dnia odbyła się również Gala Mody, w tym roku w nowej odsłonie profesjonalnego pokazu mody. Salę Ziemi podzieliliśmy na trzy części – w jednej z nich odbył się Kongres Fachowców, w drugiej pokaz mody, w trzeciej zaś po pokazach odbył się bankiet. Na wybiegu modelki i modele zaprezentowali najnowsze kolekcje takich marek, jak Cosel, Feria, Blanka Arustamian, Semper, Sjofne, Boho-Wo, Patrizia Aryton, Wine & Fashion z marką Lion of Porches oraz Impression z kolekcjami marek Elisa Cavaletti, Reste oraz Beaumont. Całości towarzyszyła muzyka na żywo, którą miksował DJ, a w rytm przygrywał genialny saksofonista. Niezwykłe wrażenie na gościach zrobiły efekty specjalne – opadające kurtyny, których nikt się nie spodziewał oraz profesjonalna gra świateł.
Drugiego dnia miały miejsce także pokazy handlowe, które w tym roku przenieśliśmy na ekspozycję. Modelki prezentowały kolekcje marek Cedar, Sjofne, Blanka Arustamian, She Women’s Fashion oraz Wine & Fashion na specjalnie przygotowanym wybiegu, zjeżdżając z ruchomych schodów. Spektakularne show przyciągnęło tłumy obserwatorów. Zwiedzający licznie zebrali się wzdłuż czerwonego dywanu, obserwując trendy i najnowsze fasony, które już niebawem powinny pojawić się na sklepowych wieszakach oraz w szafach.
Trendy 2020/2021
Dwa piętra Poznań Congress Center wypełniły się stoiskami z modą damską, męską, dodatkami i akcesoriami, a także obuwiem. Można było zauważyć także przemycony w projektach odcień Classic Blue – wybrany przez Pantone kolorem roku 2020. Na stoiskach można było zobaczyć także modę premium oraz kolekcje młodych projektantów, którzy stawiają dopiero swoje pierwsze kroki w biznesie. Nie zabrakło także marek ekologicznych, w tym firm, które produkują buty ze skóry ananasa.
„Asortyment podczas Targów Mody Poznań był bardzo bogaty. Wśród wystawców zaprezentowali się przedstawiciele zarówno polskich, jak i zagranicznych marek. Wiele firm świętowało również swoje jubileusze, m. in firma Patrizia Aryton, która równe 30 lat temu debiutowała właśnie podczas poznańskiego tygodnia mody. Niewątpliwie furorę robi także moda ekologiczna, w tym słynne już buty ze skóry ananasa, które są produktem w pełni wegańskim, idealnie odpowiadającym najnowszym trendom oraz potrzebom rynku” – mówi dyrektor Targów Mody Poznań, Karolina Michalak.
Moda w sztuce – sztuka w modzie
Podczas Targów Mody Poznań pojawiły się również influencerki modowe, które przygotowywały stylizacje, wykorzystując najnowsze kolekcje wystawców. Dziewczyny dobierały kolory, printy i fasony zgodnie z najnowszymi trendami, by w końcu zrobić sobie zdjęcia na profesjonalnej ściance, prezentując obserwatorom swoje wybory.
Zaprezentowane zostały także prace studentów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i prowadzących pracownię - dr Ewy Mróz Pacholczyk i Anny Regimowicz-Korytowskiej prof. UAP. Większość projektów była odpowiedzią na temat „UBIÓR-KOKON, czy „UBIÓR-KOPERTA”, ale pojawiły się również tematy indywidualne. Prace były bardzo zróżnicowane, tak jak spojrzenie na inspiracje i myślenie o modzie, ubiorze, kostiumie. Na pokazie zaprezentowane zostały dzieła studentów II, III roku studiów licencjackich oraz I i II roku studiów magisterskich. Na wystawie pojawiły się dodatkowe "papierowe” prace studentów I roku.
Uczestnicy Targów Mody Poznań mogli również obejrzeć wystawę „Modowe inspiracje” Mariusza Płoszaja-Mazurka, malarza, grafika, projektanta, managera kultury, absolwenta Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i Uniwersytetu Warszawskiego. Przez wiele lat pracował on jako Art Director w sieciowych agencjach reklamowych i dziale promocji Telewizji Polsat. Od 2013 roku jest dyrektorem Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Turystyki w Kazimierzu Dolnym
oraz prezesem zarządu Stowarzyszenia Kazimierska Konfraternia Sztuki – Kolonia Artystyczna w Kazimierzu Dolnym.
Serdeczne podziękowania należą się również partnerom Targów Mody Poznań. NH Hotel zapewnił naszym gościom nocleg w przepięknej aranżacji i jedynym tego typu miejscu w Poznaniu. Marka Hammer, jak zawsze zachwyciła obserwatorów podczas pokazów mody, użyczając modelkom najnowszych modeli butów. Wśród partnerów znalazł się również Klub Kobiet Przedsiębiorczych, który skupia również przedstawicielki świata mody, projektantki oraz właścicielki butików.
Ogromne podziękowania kierujemy również w stronę naszych stałych partnerów medialnych – Image, Świat Butów, Przegląd Włókienniczy, Moda w Polsce, Sukces po Poznańsku oraz FASON. Podczas tej edycji, grono partnerów medialnych rozszerzyło się również o Radio Poznań, ESKA, boss:ka, Beauty Mission, Republika Kobiet, Damskie Sprawy, Example.pl, Feszyn.com, Moda na Urodę, Moda i Ja, Obcasy.pl, ONA Magazyn oraz Oczy Mag.
Zapraszamy już dziś na kolejną edycję Targów Mody Poznań – 26-27.08.2020!
Kongres Fachowców
19. lutego odbył się już po raz trzeci Kongres Fachowców, który ponownie poprowadziła Paulina Smaszcz-Kurzajewska. Wśród prelegentów znaleźli się Adam Leja – kolekcjoner sztuki, Ania Kuczyńska – projektantka mody, opowiadająca o antykonsumpcjonizmie, Irina Nechaeva – organizatorka Fashion Weeku w Kazachstanie oraz przedstawiciele takich firmy i organizacji, jak Domodi.pl – prelekcja na temat słowa pisanego i contentu, Bohema Clothing – ekologiczne buty ze skóry ananasa, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu – zawód projektanta i analiza przesłanek modowych, Allegro – promowanie brandu na portalu oraz WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr – prawne aspekty lokowania produktów przez influencerów, a także Konrad Ziaja z Cinematic VR o nowoczesnych technologiach w przemyśle modowym.
Wszyscy uczestnicy Targów Mody Poznań mogli również wziąć udział w dwóch seminariach Anny Bombały z firmy Moda Consulting, która opowiadała o tym, jak liczyć koszty w przedsiębiorstwie modowym. Zaproponowana przez Panią Annę tematyka, jest odzwierciedleniem zgłaszanych przez polskich producentów potrzeb.
Gala Mody i pokazy handlowe
Pierwszego dnia odbyła się również Gala Mody, w tym roku w nowej odsłonie profesjonalnego pokazu mody. Salę Ziemi podzieliliśmy na trzy części – w jednej z nich odbył się Kongres Fachowców, w drugiej pokaz mody, w trzeciej zaś po pokazach odbył się bankiet. Na wybiegu modelki i modele zaprezentowali najnowsze kolekcje takich marek, jak Cosel, Feria, Blanka Arustamian, Semper, Sjofne, Boho-Wo, Patrizia Aryton, Wine & Fashion z marką Lion of Porches oraz Impression z kolekcjami marek Elisa Cavaletti, Reste oraz Beaumont. Całości towarzyszyła muzyka na żywo, którą miksował DJ, a w rytm przygrywał genialny saksofonista. Niezwykłe wrażenie na gościach zrobiły efekty specjalne – opadające kurtyny, których nikt się nie spodziewał oraz profesjonalna gra świateł.
Drugiego dnia miały miejsce także pokazy handlowe, które w tym roku przenieśliśmy na ekspozycję. Modelki prezentowały kolekcje marek Cedar, Sjofne, Blanka Arustamian, She Women’s Fashion oraz Wine & Fashion na specjalnie przygotowanym wybiegu, zjeżdżając z ruchomych schodów. Spektakularne show przyciągnęło tłumy obserwatorów. Zwiedzający licznie zebrali się wzdłuż czerwonego dywanu, obserwując trendy i najnowsze fasony, które już niebawem powinny pojawić się na sklepowych wieszakach oraz w szafach.
Trendy 2020/2021
Dwa piętra Poznań Congress Center wypełniły się stoiskami z modą damską, męską, dodatkami i akcesoriami, a także obuwiem. Można było zauważyć także przemycony w projektach odcień Classic Blue – wybrany przez Pantone kolorem roku 2020. Na stoiskach można było zobaczyć także modę premium oraz kolekcje młodych projektantów, którzy stawiają dopiero swoje pierwsze kroki w biznesie. Nie zabrakło także marek ekologicznych, w tym firm, które produkują buty ze skóry ananasa.
„Asortyment podczas Targów Mody Poznań był bardzo bogaty. Wśród wystawców zaprezentowali się przedstawiciele zarówno polskich, jak i zagranicznych marek. Wiele firm świętowało również swoje jubileusze, m. in firma Patrizia Aryton, która równe 30 lat temu debiutowała właśnie podczas poznańskiego tygodnia mody. Niewątpliwie furorę robi także moda ekologiczna, w tym słynne już buty ze skóry ananasa, które są produktem w pełni wegańskim, idealnie odpowiadającym najnowszym trendom oraz potrzebom rynku” – mówi dyrektor Targów Mody Poznań, Karolina Michalak.
Moda w sztuce – sztuka w modzie
Podczas Targów Mody Poznań pojawiły się również influencerki modowe, które przygotowywały stylizacje, wykorzystując najnowsze kolekcje wystawców. Dziewczyny dobierały kolory, printy i fasony zgodnie z najnowszymi trendami, by w końcu zrobić sobie zdjęcia na profesjonalnej ściance, prezentując obserwatorom swoje wybory.
Zaprezentowane zostały także prace studentów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i prowadzących pracownię - dr Ewy Mróz Pacholczyk i Anny Regimowicz-Korytowskiej prof. UAP. Większość projektów była odpowiedzią na temat „UBIÓR-KOKON, czy „UBIÓR-KOPERTA”, ale pojawiły się również tematy indywidualne. Prace były bardzo zróżnicowane, tak jak spojrzenie na inspiracje i myślenie o modzie, ubiorze, kostiumie. Na pokazie zaprezentowane zostały dzieła studentów II, III roku studiów licencjackich oraz I i II roku studiów magisterskich. Na wystawie pojawiły się dodatkowe "papierowe” prace studentów I roku.
Uczestnicy Targów Mody Poznań mogli również obejrzeć wystawę „Modowe inspiracje” Mariusza Płoszaja-Mazurka, malarza, grafika, projektanta, managera kultury, absolwenta Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i Uniwersytetu Warszawskiego. Przez wiele lat pracował on jako Art Director w sieciowych agencjach reklamowych i dziale promocji Telewizji Polsat. Od 2013 roku jest dyrektorem Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Turystyki w Kazimierzu Dolnym
oraz prezesem zarządu Stowarzyszenia Kazimierska Konfraternia Sztuki – Kolonia Artystyczna w Kazimierzu Dolnym.
Serdeczne podziękowania należą się również partnerom Targów Mody Poznań. NH Hotel zapewnił naszym gościom nocleg w przepięknej aranżacji i jedynym tego typu miejscu w Poznaniu. Marka Hammer, jak zawsze zachwyciła obserwatorów podczas pokazów mody, użyczając modelkom najnowszych modeli butów. Wśród partnerów znalazł się również Klub Kobiet Przedsiębiorczych, który skupia również przedstawicielki świata mody, projektantki oraz właścicielki butików.
Ogromne podziękowania kierujemy również w stronę naszych stałych partnerów medialnych – Image, Świat Butów, Przegląd Włókienniczy, Moda w Polsce, Sukces po Poznańsku oraz FASON. Podczas tej edycji, grono partnerów medialnych rozszerzyło się również o Radio Poznań, ESKA, boss:ka, Beauty Mission, Republika Kobiet, Damskie Sprawy, Example.pl, Feszyn.com, Moda na Urodę, Moda i Ja, Obcasy.pl, ONA Magazyn oraz Oczy Mag.
Zapraszamy już dziś na kolejną edycję Targów Mody Poznań – 26-27.08.2020!
PRZECZYTAJ JESZCZE