Wydarzenia
| Tristis Diabolusdodano 2025-02-19 19:13:18 Tristis Diabolus. To trzecia solowa realizacja Pawła Szamburskiego - po "Ceratitis Capitata" (debiutancki album poświęcony muzyce liturgicznej basenu Morza Śródziemnego) oraz "Uroboros" (poświęcony obrzędom przejścia)."Tristis Diabolus" jest z kolei muzyczno-słowną opowieścią, w której Szamburski wsparty niezwykłymi tekstami Marcina Wichy [sic!] - dotyka kulturowego fenomenu diabła, czorta i biesa. W formie swoistego monodramu, czarownych gawęd, bajań i przyśpiewek artysta bada cienkie linie wyznaczające granice dobra i zła. Próbuje poznać i odciążyć pradawną postać Diabła zdejmując z niego odwieczne, kulturowe brzemię. Momentami stara się w niego wcielić, wesprzeć, współodczuwać lub utożsamić. Wszystko odbywa się w spójnej narracji, którą wyznaczają kolejne utwory Wichy. Spoglądamy zatem na Diabła w wielu odcieniach, na jego symboliczne narodziny i żywot, na jego odwieczne z człowiekiem porachunki. Aby w końcu dostrzec w nim ofiarę czy wręcz trawestację Chrystusa frasobliwego, który dźwiga ciężar grzechów wszelkich i jest już tym zwyczajnie zmęczony, jest smutny. Bilety do nabycia na: KupBilecik.plPaweł Szamburski artyści: Paweł Szamburski"Uroboros" to autorska, trzyczęściowa kompozycja Pawła Szamburskiego - stanowiąca muzyczny komentarz dla najważniejszych rytuałów i obrzędów przejścia w życiu człowieka. Twórca czerpiąc inspiracje z tradycyjnej trzecia solowa realizacja Pawła Szamburskiego - po "Ceratitis Capitata" (debiutancki album poświęcony muzyce liturgicznej basenu Morza Śródziemnego) oraz "Uroboros" (poświęcony obrzędom przejścia)."Tristis Diabolus" jest z kolei muzyczno-słowną opowieścią, w której Szamburski wsparty niezwykłymi tekstami Marcina Wichy [sic!] - dotyka kulturowego fenomenu diabła, czorta i biesa. W formie swoistego monodramu, czarownych gawęd, bajań i przyśpiewek artysta bada cienkie linie wyznaczające granice dobra i zła. Próbuje poznać i odciążyć pradawną postać Diabła zdejmując z niego odwieczne, kulturowe brzemię. Momentami stara się w niego wcielić, wesprzeć, współodczuwać lub utożsamić. Wszystko odbywa się w spójnej narracji, którą wyznaczają kolejne utwory Wichy. Spoglądamy zatem na Diabła w wielu odcieniach, na jego symboliczne narodziny i żywot, na jego odwieczne z człowiekiem porachunki. Aby w końcu dostrzec w nim ofiarę czy wręcz trawestację Chrystusa frasobliwego, który dźwiga ciężar grzechów wszelkich i jest już tym zwyczajnie zmęczony, jest smutny.muzyki ludowej, odnosi się również do gnostyckiego symbolu - węża z ogonem w pysku. "Uroboros" wyraża jedność duchową oraz fizyczną wszechrzeczy, symbolizuje nieskończoność w ruchu ciągłej destrukcji i odradzania się. To punkt wyjścia i zarazem dojścia dla muzycznej opowieści Szamburskiego. Bilety do nabycia na: KupBilecik.pl |