5 czerwiec 2019

Internetowe zbiórki w 2019 roku, czyli ile wpłacamy, kiedy, komu i na jakie cele?

Choć dominują przelewy o wartości do 50 zł, to największy przyrost, bo o 73%, odnotowały donacje w przedziale 251-500 zł. W czwartki jest największa liczba wpłat, a szczyt przypada w godzinach wieczorno-nocnych. Jednak to w niedziele i poniedziałki Polacy robią najbardziej wartościowe przelewy. Co prawda finansowanie społecznościowe to domena osób młodych i w średnim wieku, jednak najbardziej zwiększyła się liczba osób starszych, internautów w wieku 65+, aż o 100% w ciągu ostatnich dwóch lat. Co jeszcze zmieniło się w crowdfundingu w 2019 roku w stosunku do 2017?

To już drugie tak kompleksowe badanie zbiórek organizowanych w polskim internecie. Pierwsze odbyło się dwa lata temu. Co się zmieniło w 2019r vs tj. w 2017? Kto organizuje zbiórki, a kto jest finansuje? Ile osób korzysta z przelewów błyskawicznych, a ile z tych tradycyjnych? Ile średnio darczyńcy przekazują?

Na te oraz wiele innych pytań, odpowiada najnowszy raport, opracowany przez platformę zrzutka.pl, na podstawie ponad 302 tysięcy przeprowadzonych zbiórek w internecie oraz analizy zachowań ponad 8 milinów internautów w okresie pierwszego kwartału 2019 r.

Po ile wpłacamy?

W dalszym ciągu najwięcej (blisko 70%) wpłat to kwoty do 50 zł, zarówno w bieżącym roku, jak i dwa lata wcześniej. Także bez zmian, pozostał udział drugiej (25%) największej grupy kwot wpłat, tj. 51-250 zł. Największe zmiany nastąpiły w przypadku wpłat na kwoty 251-500 zł. W 2019 roku stanowiły one 3,5%, co oznacz wzrost dynamice na poziomie 73,27% w ciągu ostatnich 24 miesięcy. Bez zmian (1,6%) pozostały donacje przekraczające 500 zł.

Po ile i kiedy?

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat zwiększyła się średnia wartość przelewu. W bieżącym roku wynosi ona 70 zł, a w 2017 było to 65 zł. Zatem dynamika zmian była na poziomie 107,69%.

Aktualnie aż 95,2% korzysta z przelewów przez PayU (błyskawicznych), a 4,8% wybiera te tradycyjny. Szczyt wpłat następuje w godzinach między 20:30 a 22:30.

- W dalszym ciągu, tak jak to miało miejsce 2 lata temu, w czwartki jest najwięcej wpłat. Zaś soboty i niedziela są nieco słabsze pod tym względem. - mówi Tomasz Chołast, współzałożyciel platformy zrzutka.pl. - Z kolei w niedziele i poniedziałki darczyńcy wpłacają największe wartościowo kwoty - dodaje Chołast ze zrzutka.pl.

Kto odwiedza portale crowdfundingowe?

W ciągu ostatnich 2 lat, nastąpiło kilka zmian w zakresie wieku osób, które odwiedzają portale finansowania społecznościowego. Widać wyraźnie, że największe zmiany zaszły w najmłodszej grupie internautów, jak i trzech najstarszych. Drugą największą grupą (30%) w 2017 roku stanowiły osoby w najmłodszym przedziale wiekowy, tj. 18-24 lata.

Tak samo jest w tym roku, jednak ich udział procentowy zmalał aż o 26,67% do poziomu 22%. Z kolei wzrosty odnotowały przedziały wiekowe 45-54 lata, 55-64 lata wzrost o 60% i 65+, odpowiednio o 28,57%, 60% i 100%. Praktycznie bez zmian, pozostaje największa grupa tj. 25-34 oraz trzecia najbardziej liczna tj. 35-44. Ich udział procentowy w 2019 r. wynosi odpowiednio 38% i 19%.

Wśród osób, które najczęściej odwiedzały portale finansowania społecznościowego w tym roku były kobiety 57,8%. W stosunku do roku 2017 nastąpiła duża zmiana. Gdyż wówczas to mężczyźni dominowali – 52,9%. W bieżącym roku ich udział spadł o 10,70%, co oznacza spadek na poziomie 20,23%.

Kto organizuje internetowe zrzutki?

W obszarze zakładania i promowania zrzutek w dalszym ciągu dominują panowie. Jednak ich udział zmniejszył się o 5,97%, przy dynamice 9,11%, do poziomu 59,5%. Panie organizują zbiórki w internecie w 40,5% w 2019r vs 34,49% dwa lata wcześniej.

Kto finansuje zbiórki?

Jeżeli chodzi o internautów, którzy realizują przelewy na zorganizowane zrzutki, to kobiety w ciągu ostatnich 2 lat umocniły swoją pozycję. Aktualnie blisko 2/3 wpłaty realizowanych jest przez płeć piękną, podczas gdy w 2017 roku było to 59,35%, a to oznacza dynamikę wzrostu na poziomie 6,34%. Udział mężczyzn w tym roku spadł do poziomu 36,9%.

Stomilionowa

Przygotowanie tegorocznego raportu zbiegło się z wyjątkowym wydarzeniem. Platforma zrzutka.pl, autor raportu i najpopularniejsza platforma crowdfundingowa dedykowana organizacji zbiórek na wszystkie cele, świętuje zebranie ponad 100 000 000 zł wpłat na zrzutki zorganizowane za pośrednictwem portalu.

- Celebrując stumilionową wpłatę, warto także podkreślić, że za naszym pośrednictwem internauci zorganizowali już 302 058 zbiórek online, z czego 291 399 to zrzutki prywatne, a 10 659 to publiczne. Na serwisie zarejestrowało się ponad ćwierć miliona użytkowników, a liczba wpłat wyniosła 1 567 925. -  mówi Tomasz Chołast, współzałożyciel zrzutka.pl.

Wszystkie dane prezentowane w tabelach, na wykresach oraz w tekście zostały opracowane na podstawie analizy 325 194 wpłat na platformie Zrzutka.pl zrealizowanych w okresie styczeń - marzec 2019 roku oraz na podstawie odwiedzin 8 111 472 użytkowników, także w okresie pierwszego kwartału br.

REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Poznaniu

kiedy
2019-08-05 19:00
miejsce
Sala Ziemi, Poznań, ul. Głogowska 14
wstęp biletowany
kiedy
2019-08-09 19:00
miejsce
Pub Mad Max reaktywacja, Poznań,...
wstęp biletowany
kiedy
2019-08-09 19:00
miejsce
Pub Mad Max reaktywacja, Poznań,...
wstęp biletowany
kiedy
2019-08-10 19:00
miejsce
9 Stóp ACKiS, Poznań, Piątkowska 92
wstęp biletowany




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

email:
hasło:
 
bezpieczne logowanie SSL
zapomniałem hasła | zarejestruj się